Skip to main content

Missie en waarden

FARYS heeft zijn strategie vastgelegd in een bedrijfsplan met 5 grote speerpunten.

1. Wij focussen op klanten

Ook een publiek bedrijf moet de vinger aan de pols houden en de markt waarbinnen het opereert screenen. Weten wat onze klanten willen, is voor ons dan ook essentieel. Alleen zo kunnen we efficiƫnt en kwalitatief te werk gaan.

2. Wij investeren slim

  • We investeren in drinkwaternetten, rioolinfrastructuur, sportaccommodaties en andere publieke voorzieningen. Dat is nodig om de infrastructuur veilig te stellen voor de toekomst.
  • Wij investeren op hoog niveau maar doen dit doordacht: door prioriteiten te stellen en de terugbetaling van investeringen te bewaken.
  • Bovendien zorgt een onderhoudsplan ervoor dat bestaande infrastructuur langer meegaat.

3. Wij halen de beste koop uit de markt

Met onze leveranciers sluiten wij zoveel mogelijk raamovereenkomsten af. Dit garandeert ons de beste prijs-kwaliteitsverhouding en de beste service. Ook drinkwater kopen wij tegen de beste prijs aan bij onze leveranciers.

4. Wij snoeien in de kosten, maar boeten niet in op kwaliteit

Om de stijgende kosten het hoofd te bieden, streven we zoveel mogelijk schaal- en volume-effecten na.

  • Schaaleffecten komen tot stand als veel partijen hetzelfde willen. Daarvoor dient ons standaardaanbod.
  • Bij maatwerk speelt een ander mechanisme. Het leidt niet tot schaaleffecten, maar laat wel toe om betere prijzen te onderhandelen, omdat het volume-effect speelt.

5. Wij ondernemen maatschappelijk verantwoord

Wij passen maatschappelijk verantwoord ondernemen in de praktijk toe, ook al is dit niet altijd gemakkelijk. Wij evalueren telkens de haalbaarheid van actiepunten en zijn niet blind voor het prijskaartje van de inspanningen.

Meer over maatschappelijk verantwoord ondernemen