Skip to main content

Voordelen voor beschermde klanten

Welke voordelen heb je?

Wat is een beschermde klant?

Het is een huishouden waarvan minstens 1 persoon, gedomicilieerd op dat adres:

  via het OCMW recht heeft op:

  via de FOD Sociale Zekerheid recht heeft op:

  via de Federale Pensioendienst recht heeft op:

Bekijk hier een voorbeeldattest

Wanneer heb je recht op deze voordelen?

Als de factuur op jouw naam staat of op naam van een gezinslid, gedomicilieerd op hetzelfde adres.

Je hebt er geen recht op:

  • als we het verbruik van meerdere gezinnen factureren, bijvoorbeeld voor bewoners van appartementsgebouwen met 1 watermeter
  • als we het verbruik factureren aan een persoon die niet tot het gezin behoort, bijvoorbeeld in een rusthuis
  • als we ook bedrijfsverbruik factureren.

Beantwoord je op 1 januari van dit jaar aan de voorwaarden van beschermde klant? Dan kan je van de voordelen genieten vanaf 1 juni van dit jaar tot en met 31 mei van volgend jaar.

Wij krijgen een lijst van de klanten die op 1 januari beschermd zijn. Je hoeft ons dus geen attest te bezorgen.

Maar er zijn uitzonderingen. Kreeg je pas recent een tegemoetkoming of inkomensgarantie, dan dien je sowieso best een schriftelijke aanvraag in.

Bezorg ons een geldig attest vóór 31 december van het kalenderjaar waarop het attest betrekking heeft. Ontvangen we dit attest later, dan kunnen we de voordelen niet meer toekennen.

Attest doorsturen

Hoe een voordeel aanvragen?

Contacteer ons en vermeld duidelijk dat je een beschermde klant bent en van welk voordeel je wil gebruik maken.

Niet gevonden wat je zocht?

Contacteer ons