Skip to main content

Waterfactuur

Facturatiecyclus

Wij rekenen je waterverbruik aan per facturatieperiode. Deze periode duurt ongeveer 1 jaar.

1.            

Meterstand doorgeven

1 keer per jaar ontvang je een meterbrief. Geef je meterstand door binnen de 10 dagen na ontvangst van deze brief. Zo weten wij hoeveel water je effectief verbruikt hebt het voorbije jaar.

Geef je de meterstand niet tijdig door, dan schatten wij je verbruik. Blijkt later dat je meer water verbruikt hebt, dan betaal je dit extra verbruik later. Meestal is dit aan een hoger tarief.

Meer over meterstand doorgeven

2.

Jaarlijkse verbruiksfactuur

Op basis van je meterstand factureren wij het water dat je hebt verbruikt in de jaarlijkse verbruiksfactuur.

Meer over je jaarlijkse verbruiksfactuur

3.

Tussentijdse facturen

Omdat je het water voor een heel jaar niet in 1 keer zou moeten betalen, ontvang je tussentijdse facturen.

Meer over je tussentijdse factuur

Aanpassingsfactuur

Blijkt doorheen het jaar dat je sociaal tarief krijgt of verlies je je recht op sociaal tarief, dan sturen wij je een aanpassingsfactuur ter aanvulling van je originele jaarlijkse verbruiksfactuur.

Meer over je aanpassingsfactuur

Slotfactuur

Een slotfactuur ontvang je nadat je je verhuis hebt geregeld met ons of als de watermeter is weggenomen.

Meer over je slotfactuur

Niet gevonden wat je zocht?

Contacteer ons