Waterfactuur
Facturatiecyclus
Wij rekenen je waterverbruik aan per facturatieperiode. Deze periode duurt ongeveer 1 jaar.
![]() |
Meterstand doorgeven1 keer per jaar ontvang je een meterbrief. Geef je meterstand door binnen de 10 dagen na ontvangst van deze brief. Zo weten wij hoeveel water je effectief verbruikt hebt het voorbije jaar. Geef je de meterstand niet tijdig door, dan schatten wij je verbruik. Blijkt later dat je meer water verbruikt hebt, dan betaal je dit extra verbruik later. Meestal is dit aan een hoger tarief. |
![]() |
Jaarlijkse verbruiksfactuurOp basis van je meterstand factureren wij het water dat je hebt verbruikt in de jaarlijkse verbruiksfactuur. |
![]() |
Tussentijdse facturenOmdat je het water voor een heel jaar niet in 1 keer zou moeten betalen, ontvang je tussentijdse facturen. |
Aanpassingsfactuur
Blijkt doorheen het jaar dat je sociaal tarief krijgt of verlies je je recht op sociaal tarief, dan sturen wij je een aanpassingsfactuur ter aanvulling van je originele jaarlijkse verbruiksfactuur.
Meer over je aanpassingsfactuur
Slotfactuur
Een slotfactuur ontvang je nadat je je verhuis hebt geregeld met ons of als de watermeter is weggenomen.
Veelgestelde vragen
- Hoe kan ik mijn factuur via e-mail aanvragen?
- Hoe kan ik mijn rekeningnummer doorgeven voor een terugbetaling?
- Het aantal gedomicilieerden is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven?
- Moet ik de geboorte van mijn kind doorgeven?
- Mijn gezinssamenstelling is gewijzigd. Heeft dit invloed op de facturatie?
- Ik ontvang geen tussentijdse facturen. Hoe kan dat?
- Kan ik het tijdstip van de jaarlijkse verbruiksfactuur aanpassen?
- Ik ben net verhuisd. Hoeveel tussentijdse facturen zal ik ontvangen op mijn nieuw adres voor de volgende verbruiksfactuur?
- Waarom ontvang ik nog facturen van mijn oud adres?
- Hoe houd ik mijn facturen onder controle?
- Mijn factuur is hoger dan anders. Wat kan ik doen?
- Ik ga niet akkoord met mijn factuur.
- Hoe kan ik een duplicaat aanvragen van mijn factuur?
- Wat zijn de factuurvoorwaarden?