Skip to main content

Watermeter

De watermeter is een belangrijk instrument voor het opvolgen van je waterverbruik en voor een correcte facturatie. Volgende werken kunnen we uitvoeren:

  Watermeter bijplaatsen
  • Elke wooneenheid heeft een watermeter nodig. Wanneer je een bestaande woning opsplitst in 2 wooneenheden moet je dus een watermeter bijplaatsen.
  • Wil je een deel van je woning beroepshalve gebruiken, bijvoorbeeld voor een dokterspraktijk, kapsalon, bakkerij …? Laat dan een watermeter bijplaatsen om de facturatie van je privé en je zaak apart te houden.

Prijs bijplaatsen van 1 watermeter

Vanaf 2 bijkomende watermeters spreken we over individuele bemetering.

Meer over individuele bemetering

  Watermeter verplaatsen

Staat de watermeter momenteel verticaal en moet hij horizontaal hangen (of omgekeerd)? Dan kunnen we de watermeter verplaatsen.

Prijs verplaatsen van watermeter

Bij grondige verbouwing is er vaak meer nodig dan enkel de watermeter verplaatsen en moet de volledige drinkwateraftakking verplaatst worden. Dit is bijvoorbeeld het geval als de watermeter van de linkerkant in het gebouw naar de rechterkant moet.

Meer over de drinkwateraftakking

  Watermeter vervangen

Wil je je watermeter laten vervangen omdat je vermoedt dat die defect is?

Meer over defecten aan je watermeter

Heb je een brief ontvangen over de systematische vervanging van je watermeter?

Meer over systematische metervervangingen

  Watermeter wegnemen / herplaatsen

Zal je woning een tijdje leeg staan, dan laat je best de watermeter wegnemen. Hiervoor betaal je een eenmalige vergoeding. De herplaatsing van de watermeter is gratis en kan je aanvragen via het nummer 078 35 35 99.

Meer over het stopzetten van de waterlevering bij leegstand
Aanvraag wegname van watermeter downloaden
Ingevulde aanvraag wegname van watermeter doorgeven
Prijs wegname watermeter

Zal het onbewoond pand gesloopt worden, dan moet je de volledige drinkwateraftakking laten uitbreken.

Meer over de drinkwateraftakking

  Digitale watermeter

De klassieke watermeter die nu bij jou thuis staat, bekijk je als klant dikwijls maar 1 keer per jaar: wanneer je ons de meterstand moet doorgeven. Op basis van die jaarlijkse meterstand krijg jij als klant een overzicht van het jaarlijks waterverbruik en kunnen wij een correcte factuur opstellen. Bij de digitale watermeter is die stap niet meer nodig en lezen we vanop afstand jouw meterstand automatisch af. Dat is niet alleen makkelijker voor jou als klant, je krijgt ook een veel beter inzicht in jouw individueel waterverbruik. En die info, daar gaan wij mee aan de slag om ons distributie- en productienet nog beter af te stemmen op het verbruik.

Momenteel onderzoeken we deze technologie volop via een aantal proefprojecten. Eens we op die manier voldoende expertise hebben opgebouwd, zullen we starten met een bredere uitrol. Klanten zullen hier tijdig van verwittigd worden.

Niet gevonden wat je zocht?