Watertarief
Veelgestelde vragen
- Wat is de integrale waterprijs?
- Wie is een huishoudelijke klant?
- Wie is een niet-huishoudelijke klant?
- Welk tarief is het voordeligst in mijn situatie: huishoudelijk of niet-huishoudelijk?
- Kan ik wijzigen van huishoudelijk naar niet-huishoudelijk tarief of omgekeerd?
- Wat is het vastrecht?
- Waarom betaal ik 3 keer vastrecht?
- Vanaf wanneer betaal ik vastrecht?
- Wat is het basistarief en comforttarief? Hoe wordt dit berekend?
- Wordt er bij een collectieve watermeter ook rekening gehouden met het aantal wooneenheden en gedomicilieerden?
- Moet ik de geboorte van mijn kind doorgeven?
- Mijn gezinssamenstelling is gewijzigd. Heeft dit invloed op de facturatie?
- Het aantal gedomicilieerden is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven?
- Hoe wordt het aantal gedomicilieerden toegekend?
- Mijn pand staat leeg. Krijg ik dan korting op het vastrecht?
- Er is niemand gedomicilieerd. Krijg ik dan korting op het vastrecht?
- Er is geen wooneenheid. Betaal ik dan geen vastrecht?
- Krijg ik korting met sociaal tarief?
- Heb ik recht op sociaal tarief als ik een ondernemingsnummer heb?
- Waarom is er bij niet-huishoudelijke klanten een degressief tarief voor drinkwater en niet voor sanering?
- Is de (boven)gemeentelijke bijdrage hetzelfde als de (boven)gemeentelijke vergoeding?
- Waarom betaal ik maar 6 % btw voor drinkwater?
- Hoeveel zal mijn verbruiksfactuur bedragen?
- Mijn factuur is hoger dan anders. Wat kan ik doen?
- Is kraanwater duur?
- Kan water zomaar duurder worden?
- Wat is een kubieke meter of m³?